Leren is TOP !

Leren doe je altijd en overal, tijdens je werk of daarbuiten. 

  • Advies bij onderzoek en selectie van een ELO / LCMS
  • Formuleren van een visie op (e)Learning / opleidingsbeleid
  • Projectbegeleiding bij implementatie van een ELO / LCMS
  • Inrichting van een ELO/LCMS (inclusief opleidingsprofielen / -paden)
  • Ontwikkelen van specifieke eLearningmodules (op maat, simpel, to the point en doelgericht)

Het leren overal, altijd, samen met en van elkaar

Om de ontwikkeling van medewerkers en teams nog beter te kunnen faciliteren heeft Kies-Advies een digitale leeromgeving ontwikkeld (Moodle). Deze leeromgeving (www.TOP-leren.nl) is eind maart 2014 gereed. Hierin zijn enkele voorbeeldmodules en leerpaden beschikbaar (gemaakt in Articulate Storyline)

Ontwikkelen van TOP e-learningmodules (To the point, op maat en persoonlijk & praktijkgericht) kan in verschillende auteurtools gemaakt worden en als scorm-pakket in de leeromgeving worden ingezet. Tevens kan Kies-Advies op verzoek in bepaalde leeromgevingen e-learningmodules en leerpaden ontwikkelen. Kies-Advies werkt samen met verschillende partijen zodat zowel verschillende auteurtools en L(C)MS als ook beeld en geluidmateriaal op maat kan worden aangeboden.

 

TOP-leren; expert in (e)leren in de zorg; Totaal, Onafhankelijk & Praktijkgericht

 

Kracht van TOP-leren:

Opleidingskundige achtergrond en expert in blended learning in combinatie met ruime werkervaring in de zorg. TOP-leren denkt opleidingskundig vanuit de praktijk en heeft kennis en ervaring in:

  • Ziekenhuis

  • VTT & Woonvormen & gehandicaptenzorg

  • Huisartsenpraktijken

  • Ambulancezorg

 

    • Visie op leren van TOP-leren: Een leven lang leren: ‘Samen werken, samen leren’
      Je leert continu van en met elkaar vooral tijdens het werk maar ook daarbuiten. Om het beste uit jezelf te halen en kennis en ervaring te delen en creëren met anderen om bij te dragen aan een deskundige organisatie en de beste zorg! Zelf kiezen voor die manier van leren die bij je past om je te kunnen ontwikkelen, dat wat jij nodig hebt op dat moment en waar je zelf verantwoordelijk voor bent. Met e-learning kan de organisatie leren faciliteren en stimuleren en ontwikkeling van medewerkers realiseren.

 

 

  • Visie op blended learning van TOP-leren

Blended learning is een mix van online leren, face to face leren en werkplekleren voortkomend uit de leerdoelen en afgestemd op de doelgroep.De onderlinge samenhang en verhoudingen van de leerinterventies zijn in elke situatie en context anders. De toetsing en begeleiding zijn hierbij belangrijke bijkomende vraagstukken net als de transfer naar de praktijk. De rol van de trainer en de rol van de praktijk. Maar hoe maak je nu de goede blend en wat komt daar bij kijken..

 

Diensten van Kies-Advies met TOP-leren; e-learning in de zorg

 

  1. Advies & beleid

    1. (strategisch) opleidingsbeleid, opleidingsplan of opleidingsbegroting en planning

    2. Visie op (e)leren / blended learning

    3. Business case e-learning / meerjarenplan

    4. Selectie van e-learning (leeromgeving, opleidingsadministratie en content)

  2. Implementatie & inrichting

    1. Projectplan e-learning / communicatieplan

    2. Voorbereiden implementatie; incl. randvoorwaarden en interne werkprocessen ‘leren’

    3. Projectbegeleiding implementatie e-learning

  3. Ontwerpen en ontwikkelen van specifieke organisatie e-learning op maat

    1. Ontwikkelen van specifieke organisatie e-learning

      1. introductie van nieuwe medewerkers

      2. leren werken met een specifiek organisatie protocol

      3. Instructie voor een nieuwe werkwijze in de organisatie

      4. overige e-learning op maat 
  4. Blended Learning

    1. Ontwerpen en ontwikkelen van blended leertrajecten

    2. Training (of begeleiding bij) in blended learning;

      1. Visie op leren/ e-learning / blended learning

      2. Beleid ontwikkelen en randvoorwaarden voor blended learning

      3. Juiste blend samenstellen;

        1. Ontwerp & ontwikkelstappen

        2. Digitale didactiek

        3. Transfer naar de praktijk: 70-20-10 principe (en interactie)

        4. Toetsen en evaluatie